Українською  English Головна сторінкаГоловна сторінка    Мапа сайтуМапа сайту    КонтактиКонтакти
Про проект
Новини та події
Напрацювання Проекту ЄС "Сприяння реформі вторинної медичної допомоги в Україні"
Пілотні регіони
Огляди
Законодавство
Твінінг та партнерство лікарень
Словник
Фотогалерея
Відеогалерея
Посилання
Контакти
Створення та реєстрація комунальних некомерційних медичних підприємств: зразки документів
Глосарій термінів з якості та стандартизації медичної допомоги
Головна    Новини та події    Проведено опитування медичного персоналу та пацієнтів

Проведено опитування медичного персоналу та пацієнтів

22.08.2008

 

Формування ефективних механізмів управління якістю медичної допомоги є актуальною і складною проблемою в охороні здоров’я України, а недоліки в організації й управлінні національною системою охорони здоров’я, в основному, спричинюють незадоволеність пацієнтів рівнем надання медичної допомоги, її ефективністю та доступністю.

В період з 10 червня по 15 липня 2008 року проектом «Сприяння реформі вторинної медичної допомоги в Україні» проведено опитування медичного персоналу та пацієнтів у Полтавській обласній клінічній лікарні ім. М.В. Скліфосовського, Полтавській міській лікарні, а також у Диканській районній лікарні. Актуальність даного дослідження значною мірою зумовлювалось потребою знаходження нових шляхів забезпечення високої якості надання медичної допомоги населенню з огляду на появу високовартісних технологій, дефіцит фінансування галузі, зростання вимог пацієнтів щодо рівня медичних послуг.

Презентацію результатів дослідження проведено 20 серпня 2008 в приміщенні Управління охорони здоров’я Полтавської обласної державної адміністрації за участі заступника начальника Управління охорони здоров’я Полтавської облдержадміністрації, Курилко Юрія Васильовича; Лелюк Любові Іванівни, голови Диканської райдержадміністрації; Скалянського Євгена Володимировича, головного лікаря Полтавської обласної клінічної лікарні ім. В.О. Скліфосовського; Гірняка Євгена Ярославовича, головного лікаря Диканської ЦРЛ; начальника стат.відділу 4-ої міської лікарні Шевченко Юрія Йосиповича; начальника медичної частини 4-ї міської лакарні, Возної Надії Олексіївни, головного лікаря обласного центру здоров’я, Дурдикулієвої Ніни Іванівни; спеціалістів обласного центру здоров’я, Михайлик Тетяни Олександрівни; Нездойминога Тетяни Іванівни; журналіста ОДТРК «Лтава» Колачинської Олени Григоріївни, заступника голови громадської колегії Шаманенко Олексія Петровича, заввідділом охорони здоров’я газети «Полтавський вісник» Голобородько Тамари Андріївни, начальника відділу ОЗ Диканської райдержадміністрації Манич Наталії Миколаївни, директора проекту «Сприяння реформі вторинної медичної допомоги в Україні» Оксани Абовської, експертів проекту Андрія Гури, Валерія Яхно, Наталії Лучшевої.

Опитування було анонімним та мало на меті визначити шляхи полібшення ефективності роботи медичного персоналу, покращення функціонування лікарень та вдосконалення системи управління якістю медичних послуг. Для здійснення даного дослідження було розроблено два види анкет: для пацієнтів та для медичного персоналу. В цілому опрацьовано дані 1161 анкети, з яких для пацієнтів - 897, для медичних працівників – 264. Кожна анкета мала певний код (лікарня 1,2 або 3) для того,
щоб виділити результати, отримані у кожній з лікарень, в загальній структурі отриманих даних.

У анкеті для загального населення наголос було зроблено на оцінці якості медичних послуг, що їх отримав пацієнт під час перебування у лікарні чи відвідання лікаря, а також на оцінці рівня довіри пацієнта до роботи лікаря, ставлення медичного персоналу тощо.

 

Роль медичного персоналу у забезпеченні якості послуг є великою, оскільки поведінка і ставлення до праці кожного співробітника безпосередньо впливають на якість послуги. Дані, отримані в результаті опитування медичних працівників, допоможуть оцінити якість надання медичної допомоги, проаналізувати умови праці персоналу лікарень, характер трудових відносин між співробітниками в медичному колективі, можливості професійного розвитку та заохочення до підвищення кваліфікації, ефективність співпраці між різними підрозділами лікарні, дотримання санітарно-гігієнічного режиму, тощо.




Важливим блоком у анкеті також було визначення ставлення медичного персоналу до помилок у своїй роботі.



Результати проведеного проектом опитування дозволять головним лікарям покращити умови перебування пацієнтів в медичних закладах та вдосконалити умови роботи персоналу в лікарнях.

 

повернутися
  EposEcorysNI-CO
Проект фінансується Європейським Союзом Проект виконується консорціумом EPOS спільно з ECORYS та NI-CO
     

Погляди, відображені у цій публікації, не обов'язково збігаються з поглядами Європейської Комісії